خاموش و روشن کردن کولر گازی

هنگامی که برای مثال فراموش کرده اید ریموت کنترل کولر گازی خود را آخرین بار کجا گذشته اید یا اینکه باطری آن به طور ناگهانی تمام شده است و یا ریموت کنترل کولر گازی خراب شده است، توانید از روش های زیر استفاده کنید تا بتوانید کولر گاز خود را بدون ریموت کنترل روشن کنید.

تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی که دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است شما تصمیم می گیرید که کولر را روشن کنید و در اتاق استراحت کنید. اما متوجه می‌شوید که نمی توانید ریموت کنترل کولر گازی را پیدا کنید. این بدترین اتفاقی است که می تواند در چنین مواقعی پیش بیاید. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ چگونه می ‌توان اقدام به روشن کردن کولر گازی بدون ریموت کنترل کرد.

در ادامه این مقاله سه روش برای خاموش یا روشن کردن کولر گازی بدون کنترل را بیان می کنیم. اما در صورتی که کولر گازی یا اسپلیت شما دچار مشکل شده است و روشن نمی شود یا به درستی کار نمی کند و جهت برطرف کردن مشکل نیاز به کمک تکنسین حرفه ای و باتجربه دارید،میتوانید با ما تماس بگیرید

ما در فدک بوران سالهاست که به مشتریان تمامی برندهای معتبر ایرانی و خارجی کولر گازی و داکت اسپیلت خدمات ارائه میکنیم، بنابراین اگر برند کولر گازی شما سامسونگ، ال جی و جنرال و…می باشد نیز میتوانید درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن کولر شما را تعمیر کنیم

این مطالب برای روشن کردن بدون کنترل کدام برند از کولر گازی کاربرد دارد؟

دقت کنید که مطالب بیان شده برای خاموش وروشن کردن کولر گازی بدون کنترل، مختص برند خاصی نیست و با استفاده از این مقاله به راحتی می توانید برای:

  • روشن کردن کولر گازی سامسونگ بدون کنترل
  • روشن کردن کولر گازی ال جی بدون کنترل
  • روشن کردن کولر گازی جنرال بدون کنترل
  • روشن کردن کولر گازی اجنرال بدون کنترل
  • روشن کردن کولر گازی گری بدون کنترل

و سایر برندها اقدام نمایید.

اگر قصد خرید کنترل کولرگازی را دارید

عکس کنترل کولرگازی یا پنل داخلی کولرگازی را به شماره زیر واتساپ کنید

09392112943

آموزش خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

در این آموزش شما یاد میگیرید که چگونه در صورت نبود کنترل کولر گازی خود را روشن و خاموش کنید

روش اول: روشن کردن دکمه پاور در یونیت داخلی کولر گازی

خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

در حال حاضر اکثر سازندگان کولرهای گازی در تلاش هستند که کولرها را با ظاهری چشم نواز و براق طراحی کنند؛ بنابراین سعی کرده اند هیچ دکمه ای بر روی سطح ظاهری پنل داخلی قرار ندهند، تا باعث نشود ظرافت، زیبایی و سطح متعادل کولر از بین برود.

با این حال دقت در طراحی دلیل بر آن نیست که سازنده هیچ دکمه ای را طراحی نکرده باشد. بلکه سازندگان به جای آنکه آن را کنار بگذارند، به شکل زیرکانه ای دکمه On / Off را برای خاموش و روشن کردن سریع در زیر روکش فلزی صفحه فیلتر هوا قرار داده‌اند.

حال اگر می‌خواهید کولر گازی یا اسپیلت را بدون استفاده از کنترل روشن کنید می ‌توانید پنل جلویی را باز کنید تا دکمه را ببینید. گاهی اوقات در برخی از مدل ها یافتن دکمه کمی سخت است و نیاز به بررسی دقیق دارد. معمولاً  در زیر یا بالای این دکمه متن On / off نوشته شده است. و یا شبیه یک دکمه ریست می باشد که باید با یک جسم نوک تیز روشن کنید

بسته به طراحی سازندگان، دکمه پاور در موقعیت های مختلفی قرار دارد:

  • در کولر گازی های دایکین، میتسوبیشی، گری و فونیکی دکمه پاور معمولاً در کنار چراغ های تایمر چراغ های نشانگر کولر گازی و در موقعیت سمت چپ پره های یونیت داخلی قرار دارد.
  •  در کولر گازی های پاناسونیک، ال جی و هیتاچی معمولاً به راحتی نمی توانید این دکمه پاور را پیدا کنید؛ زیرا دکمه توسط سازنده در زیر فیلتر یونیت داخلی مخفی شده است. برای دیدن دکمه پاور یا روشن/خاموش کولر کافیست فیلتر گرد وخاک کولر گازی خود را بلند کنید.

 این ساده ترین روشی است که می توانید هنگام خراب شدن یا گم کردن ریموت کنترل کولر گازی از آن برای روشن کردن کولر خود استفاده کنید.

روش دوم: استفاده از تلفن همراه برای خاموش و روشن کردن کولر گازی

علاوه بر روش فوق، می‌توانید با استفاده از تلفن هوشمند خود یک کنترلر بسازید. برای این کار کافی است که اپلیکیشن کنترل کولر گازی را بر روی گوشی خود نصب کنید تا از طریق اپلیکیشن و سنسور مادون قرمز تلفن همراه خود بتوانید کولر گازی را خاموش یا روشن نمایید.

روش سوم: خاموش یا روشن کردن کولر گازی با استفاده از کلید قطع کننده مدار

یکی دیگر از روش های ساده برای خاموش و یا روشن کردن کولر گازی بدون کنترل، استفاده از کلید قطع کننده مدار است. در صورتی که نمی‌توانید ریموت کنترل کولر گازی خود را  پیدا کنید و یا اینکه به طور کلی خراب شده است و موفق به استفاده از هیچ یک از  دو روش قبلی نشده اید؛ می توانید با استفاده از کلید قطع کننده مدار اقدام به خاموش یا روشن کردن اسپلیت بدون کنترل کنید. گاهی قرار داشتن این کلید در حالت خاموش، علت روشن نشدن کولر گازی است که بسیاری از آن غافل می شوند.

اگر جز افرادی که دمای کولر گازی را تغییر نمی‌دهید و فقط از یک درجه دمای مشخص برای اتاق یا خانه خود استفاده می کنید، می توانید یک کلید قطع کننده مدار جداگانه در اتاق خود نصب کنید و به راحتی از آن برای خاموش کردن یا روشن کردن اسپلیت بدون کنترل استفاده کنید. در این صورت دیگر گم کردن یا خراب شدن ریموت کنترل کولر گازی نگران کننده نخواهد بود و همیشه می توانید از این کلید برای خاموش کردن و یا روشن کردن استفاده کنید.

در این مقاله ۳ روش را به شما معرفی کردیم تا در مواقعی که به هر علتی نتوانستید از کنترل کولر گازی خود استفاده کنید این امکان برای شما وجود داشته باشد که بتوانید به راحتی اقدام به روشن یا خاموش کردن کولر گازی بدون استفاده از کنترل کنید.

اگر قصد خرید کنترل کولرگازی را دارید

عکس کنترل کولرگازی یا پنل داخلی کولرگازی را به شماره زیر واتساپ کنید

09392112943

0/5 (0 نظر)